Bugün Zara markasının birçok seveni vardır ve zara nerenin malı? Sorusunu muhtemelen araştırmışlardır. Zara Home, Massimo Dutti, Bershka, Pull and Bear, Stradivarius, Kiddy’s class, Lefties, Uterqüe ve Oysho2 markalarının da sahibi olan İspanyol Inditex firmasının çocuklar ve yetişkinler için lider moda giyim markasıdır. Zara şirketinin genel merkezi İspanya’dadır ve 1975 yılında Amancio Ortega Gaona ve eşi Rosalía Mera tarafından kurulmuştur.
Zara’nın Tarihinde Önemli Detaylar
Zara nerenin malı? Sorusunu cevapladıktan sonra bir diğer konu markanın kuruluşundan bu yana geçirdiği önemli aşamalardır. İlk olarak, 1963 yılında La Coruña’da (Galiçya) eşi Rosalia Mera, kardeşi Antonio ve kayınbiraderi Franca ile pijama ve sabahlık yapımında uzmanlaşmış Amancio Ortega tarafından bir giyim atölyesi açıldı.
İlk Zara mağazasını 19753’te, hala Coruña’da ve İspanya dışındaki ilk mağazasını 1988’de Porto’da (Portekiz), ardından 1989’da New York’ta açtı. Zara, yirmi yılda 33’ün üzerinde ülkede kendine yer edinmiştir. Marka, 1990 yılında Fransa’ya geldi. 19 Temmuz 2011’de Amancio Ortega, başkan olarak istifa etti (ancak çoğunluk hissedarı olarak kaldı). Başkan yardımcısı Pablo Isla, daha sonra genel kurul tarafından başkan olarak atandı.
Zara’nın Pazarlama Stratejisi
Zara’nın pazarlama konsepti, üst düzey butikleri andıran bir ortamda aynı aralıktaki ürünleri tipik orta sınıf fiyatlarla satmaktır. Mağazaları, büyük uluslararası moda evlerinin modellerinden esinlenmiştir. Zara, koleksiyonların neredeyse her ay yenilendiği bir markadır. Hızlı moda ilkelerine göre giysiler raflarda göründüğü kadar hızlı kaldırılır. Bu strateji, marka sahiplerinin her zaman en son trendlere uyum sağlamak olan birincil arzusunun bir sonucudur.
Böylelikle modellerini sürekli yenileyen ancak koleksiyonlarını asla yenilemeyen marka, müşteriye her zaman en son trendleri sunabileceğine ve ticari bir başarısızlıktan korkmadığına inanmaktadır, çünkü memnun etmeyen bir giysi birkaç kez değiştirilecektir. Ayrıca her parça fabrikalardan yalnızca 10.000 veya 15.000 kopya olarak ayrıldı. Zara, üretimini sınırlayarak kendini yenileme ve müşterilerine bir tür ayrıcalık sunma olanağına sahip olmayı hedefliyor.
Keşfetmeye Devam Edin: İlgili Bağlantıları Kullanın