Xiaomi Corporation merkezi Pekin’de bulunan 2010’ da kurulmuş Çinli bir elektronik şirketidir. Xiaomi; akıllı telefon, mobil uygulama, dizüstü bilgisayar, çanta, kulaklık, ayakkabı, spor bandı ve daha birçok teknolojik ürünler üretmektedir. Xiaomi ayrıca Apple, Samsung ve Huawei’den sonra kendi geliştirdiği cep telefonlarında kullanılan yonga özelliklerine sahip dünya üzerinde dördüncü şirkettir. Xiaomi, 2011 Ağustos’unda ilk akıllı telefonunu piyasaya sürerek Çin’de çabucak teknoloji pazarında yerini alarak ilk karını kazandı ve 2014’te ülkenin en büyük akıllı telefon markası haline geldi.2018’in ikinci çeyreğinin başında Xiaomi, en büyük pazar piyasasına sahip olan Çin de ve ikinci en büyük pazar piyasasına sahip olan Hindistan’da lider olan dünyanın dördüncü en büyük akıllı telefon üreticisi olmuştur. Xiaomi daha sonra 100 milyondan fazla akıllı cihazı bağlayan akıllı ev (IoT) cihaz ekosistemi de dahil olmak üzere müşterilerine daha geniş bir tüketici elektroniği kategorisi geliştirdi. MIUI kullanıcıları Eylül 2019’da 291.6 milyona yükselmiştir. Xiaomi, yatırımcılardan 1.1 milyar dolarlık değerinde fon desteği alan dünyanın en değerli 4. teknoloji girişimidir, bu da Xiaomi’nin değerini 46 milyar dolardan daha fazla olduğu anlamına gelmektedir. 2019 Fortune Global 500 listesinde 468. sırada yer alan Xiaomi, listedeki en genç şirket olma ünvanını taşımaktadır. 2019’da, Xiaomi’nin cep telefonu sevkiyatı 125 milyon adeti geçmiştir. ve 2018 yılından itibaren Hindistan’da dördüncü sırada yer almaya devam etmektedir. Şirket, 2018’den bu yana Hong Kong Borsası’nda ülke geneline göre yüksek fiyatlardan işlem görmektedir.
Xiaomi Markalı Ürünler Kaliteli Midir?
Telefon almak için ürün araştırması yaparken kullanıcıların aklına gelen soruların başında o ürünün kaliteli olup olmadığı sorusu gelmektedir. Xiaomi markası ürettiği teknolojiyi yüksek fiyatlar ile kullanıcıya sunmak yerine her kesimin satın alabileceği fiyatlardan satış gerçekleştirmektedir. Üretilen ürünün fiyatı diğer markaların ürünlerine oranla çok daha ucuz olunca kullanıcıların akıllarına ürünün kalitesiz olup olmadığı sorunu belirmektedir. Çin piyasasında zirveye oynayan Xiaomi, reklamsız bir şekilde büyüyen nadir şirketlerdendir. Ürünün reklamını yapanlar kullanan müşterilerdir. Bu şekilde yapay reklamlar yerine çok daha etkili olan doğal reklamları kullanarak piyasalardaki yerlerini geliştirmektedirler. Ürettikleri ürünlerden yalnızca %5 kâr elde ettiklerini açıklayan Xiaomi, bu kâr oranını şirket varlığını koruduğu süre boyunca koruyacaklarını kullanıcıları ile paylaşmıştır. Yani kısacası bu markanın ürünleri kalitesiz olduğu için değil, ucuza hizmet verme ilkesi taşıyan bir şirket markası oldukları için diğer markaların ürünlerine oranla daha ucuzdur. Ayrıca Xiaomi, Guinness Rekorlar Kitabı’nda da yer almış bir markadır. 24 saat içerisinde 2.112.010 tane akıllı cihaz satışı ile bütün teknoloji markalarını geride bırakarak kısa süre içerisinde en çok ürün satan marka haline gelmiştir. Bu markanın ürünlerini kullanan müşterilerin daha sonra ürün almak için farklı markalara yönelmeden yalnızca Xiaomi aldıkları bilinmektedir.
Daha Fazla Bilgi İçin: Benzer Konulardaki Diğer Yazılar