İlk etapta Almanca bir marka ismi gibi duruyor olsa da ülkemizin önde gelen kombi üreticilerinden Warmhaus şirketinin aslında bir Türk markası olduğunu öğrenenler şaşkınlığa uğrayabiliyor. Evet, şaşırtıcı gelebilir ancak Warmhaus yüzde 100 yerli sermayeyle kurulmuş ve bugün dünyanın birçok ülkesine ürünlerini ihraç etmeyi başaran bir şirkettir.
1996 yılında Beyçelik Holding tarafından kurulan Warmhaus bugün kombi, kondensatör, yüksek kapasiteli ısıtıcı ve kalorifer paneli üretimi gerçekleştiriyor. Klima ve iklimlendirme alanında 20 yılı aşkın süredir tecrübe ve bilgi birikimi edinmiş olmas ıise cabası.
Öte yandan yüzde 100 yerli sermaye ile kurulan şirketin Türkiye’nin en büyük dört kuruluşundan biri olduğunu belirtmekte de fayda var. Kalorifer endüstrisindeki en büyük 10 şirket arasında yer alan Warmhaus’un yalnızca Türkiye’deki fabrikalarında üretildiğinin ise altını çizmek gerekir. Yani satın aldığınız her bir Warmhaus modeli yerli üretimi olacaktır.
Warmhaus nerenin malı?
Yerli malı olduğunu daha önce de belirttiğimiz Warmhaus, Bursa’nın Nilüfer ilçesine bağlı organize sanayi sitesinde üretim faaliyetlerine aralıksız devam ediyor.27 bin metre kare radyatör ve 8 bin metre kare kombi fabrikası bulunan marka tamamen modernize sistemlerle üretim gerçekleştiriyor.
Marka her yıl 2 milyon 700 bin metre uzunluğunda kalorifer paneli ve 150 bin adet de kombi ısıtıcı üretim kapasitesine sahip. Üstelik bu üretim süreci tam otomasyon sistemleriyle yürütülüyor ve banttan inen modeller iç pazarın yanı sıra 35 ülkeye ihraç ediliyor.
Warmhaus kombi pazarının hayli rekabetçi olduğu İngiltere pazarında da oldukça iyi bir konumda. 2017 yılında ülkeye giriş yapan marka 3 bin metrekare büyüklüğünde depo ve satış ofisini aktif hale getirmişti.
Uygun fiyatlı ve kaliteli ürünler geliştiriyor
Malum olduğu üzere bir kombide önemli olan en büyük detay, verimlilik. Warmhaus’un ürettiği kombi modelleri hem verimli çalışıyor, hem de kullanıldığı yeri çok iyi ısıtıyor. Zaten şirketin hedefi de “ısıtma” söz konusu olduğu zaman akla ilk gelen ve güvenle tercih edilen bir marka haline gelmek.
Kalorifer ve kombi alanında edindiği uzmanlığı şimdilerde iklimlendirme ve soğutma alanında kazanmak için çalışan Warmhaus’un Türk malı olması, yurtdışında da çok sevilen bir marka olması gerçekten gurur verici.
Warmhaus ne demek?
Kurumsal web sitelerini incelediğimiz zaman markanın açılımına ilişkin herhangi bir bilgilendirme bulamadık. Ancak “warm” kelimesi “sıcak” anlamına geliyor. “Haus” ise muhtemelen İngilizce’de “ev” demek olan “house”den türetilmiş olsa gerek. Almanca bir kelime gibi duruyor olmasıyla şirket yetkilileri zihinlerde güven duygusunu çağrıştıran “Alman malı” imajı oluşturmak istemiş olabilirler.
Daha Fazla Bilgi İçin: Benzer Konulardaki Diğer Yazılar