“Kirlenmek güzeldir” sloganıyla zihinlerde yer edinen Omo, dünyanın en büyük hızlı tüketim ürünleri şirketi Unilever bünyesindeki markalardan birisidir. Toz ve sıvı deterjan ürünleriyle market raflarındaki yerini alan Omo’nun renkliler, beyazlar ve bebek kıyafetleri için ayrı ayrı deterjan modelleri mevcuttur.
Sıvı çamaşır deterjanı çeşitlerine baktığımızda ise Omo’nun deodorant etkili, siyahlar için, renkliler için ve çocuk kıyafetleri için olmak üzere müşterilere farklı seçenekler sunduğunu görüyoruz. Özellikle televizyonlarda yayınlanan reklamlarında sürekli olarak kirlenen çocuklar ve Omo’ya güvendiği için onları anlayışla karşılayan anneleri yer alır.
Bebekler için geliştirilen Omo Baby ürününün dermatolojik olarak test edildiği, bebek cildini hiçbir şekilde tahriş etmediği de yine Omo’nun resmî sayfasında geçen bilgiler arasında.
Omo nerenin malı?
Daha önce de belirttiğimiz üzere Omo, Unilever’e ait bir marka. Unilever ise dünyanın hemen her ülkesinde faaliyet gösteren çok uluslu bir şirket. Bu dev firmanın kurulduğu ülkeyi araştırdığımızda ise İngiltere ve Hollanda karşımıza çıkıyor.
100 kadar ülkede 400’ü aşkın marka ile faaliyet gösteren Unilever’in 11 markası “milyar dolarlık” seviyede. Her birinin yıllık satış geliri 1 milyar doları geçen bu markalara ev sahipliği yapan Unilever hem Hollanda’nın Rotterdam, hem de İngiltere’nin Londra şehrinde merkez ofisi bulundurmaktadır.
Tüm dünya genelinde 163 binden fazla kişiye istihdam sağlayan Unilever’in çok uluslu olması, Omo’nun hangi ülkenin malı olduğunu tespit etmeyi zorlaştırıyor. Kabaca bu soruya İngiltere ve Hollanda diye cevap verilebilir. Türkiye olmadığı ise kesin.
Bu arada ülkemizde Omo adıyla satılan deterjanlar aralarında Hindistan ve Avustralya’nın da olduğu başka pazarlarda Surf veya Drive markasıyla raflarda yer alıyor. Yani Unilever ülkeye ve faaliyet gösterdiği pazarın şartlarına göre marka konumlandırması yapıyor.
Omo’lar nerede üretiliyor?
Bu sorunun cevabını bulabilmek güç. İnternetten yaptığımız tüm araştırmalarda Omo’ların nerede üretildiğine dair bir açıklama bulamadık. Ancak 2011 yılından bu yana üretilen tüm Omo marka deterjanlarda artık fosfat bileşeninin kullanılmadığı bilgisine ulaşmış bulunuyoruz.
Malum olduğu üzere Unilever inanılmaz derecede büyük, çok uluslu faaliyet gösteren bir şirket. Türkiye’nin yanı sıra İran ve Irak başta olmak üzere komşu ülkelerde de satılan Omo’ların Avrupa’da üretilip Ortadoğu’ya pazarlandığını tahmin ediyoruz.
Öte yandan Omo, ülkemizde satışı olmayan Eco Active modeliyle çevre dostu insanların hassasiyetlerine hitap etmeyi başarmış durumda. Bileşenlerinin yüzde 70’i bitkisel ürünlerden meydana gelen bu deterjan, en sürdürülebilir ve çevre dostu temizlik ürünlerinden birisi konumunda.
Keşfetmeye Devam Edin: İlgili Bağlantıları Kullanın