Ziraat Bankası Şifremi Unuttum Nasıl Sıfırlarım? Yoğun ve hızlı bir yaşamın içinden geçtiğimiz dünyamızda internet bankacılığı şifresinden sosyal medya şifresine, kart şifremizden mail şifresine aklımızda tutmamız gereken birçok farklı şifre vardır. Bu tempo içerisinde normal olarak şifrelerimiz aklımızdan çıkabiliyor. Bir yere yazmadığımız sürece tamamını aklımızda tutmamız çok zor. Bu konuda günlük hayatımız içerisinde vazgeçilmez olan ve alışverişlerimizde çoğunlukla kullandığımız kredi kartlarımız da bu konuda en önemliler arasında yer alır. Doğal olarak kart şifremiz de en önemlilerinden biridir. Hayatın doğal akışı içerisinde yaşadığımız yoğunluk dolayısıyla kart şifremizi unutmamız da bir o kadar doğaldır. Peki kart şifremizi unuttuğumuzda ne yapmalıyız? Kart şifremizi unuttuğumuzda nasıl sıfırlayabiliriz?
Ziraat Bankası Şifremi Üst Üste Yanlış Girersem Ne Olur?
Market alışverişlerimiz sırasında bazen unuttuğumuz için bazen ise yanlışlık eseri kart şifremizi hatalı gireriz. Bu durumda şifremizi hatalı girme hakkımız 2 keredir. Kartımızda şifreyi girerken ilk hatalı yazmamızda bir sorun yoktur. Sizden 2. kez şifrenizi yazmanızı ister. 2. kez yazdığınızda şayet şifre doğruysa sorunsuz bir şekilde satış gerçekleşir. Şayet yanlışsa 3. kez yazmanızı ister. Bunu doğru yazmanız gerekir. Çünkü şayet 3. kez de hatalı yazarsanız o zaman Ziraat banka kartınız bloke olur.
Ziraat Banka Kartım Bloke Olursa Ne Olur Ve Nasıl Açtırabilirim?
Bloke kart güvenliği açsından oluşturulmuş bir sistemdir. Yukarıda anlatıldığı gibi şifrenin peş peşe 3 kez yanlış girmesi sonucu oluşur. Banka bunun üzerine kart yabancı kişinin eline geçmesin diye karta erişimi engeller. Bu noktada blokeyi açtırmak 444 00 00 numarasını arayarak müşteri hizmetlerine bağlanıp kart blokesini kaldırmak istediğinizi bildirmelisiniz. Birkaç güvenlik sorusu sonrası direkt olarak internet bankacılığı blokesi kaldırılır. (Ziraat bankası müşteri hizmetlerine bağlanmak özellikle yeni gelen sesli menü özelliği ile iyice imkansız hale gelebiliyor. Sesli olarak işleminizi belirtmenizi istediğinde basit bir şekilde “banka kartı bloke kaldırma” gibi herhangi bir işleminiz için de anahtar kelimeleri belirtin. Ardından sessizce bekleyin. En sonda “müşteri hizmetleri için bekleyin” diyecek. Bu şekilde bağlanabilirsiniz.)
Banka Sınavları 2023 Ne Zaman Yapılacak? Personel Alımları
Ziraat Bankası Şifremi Nasıl ve Nereden Alırım?
Ziraat Bankası şifrenizi Ziraat Bankası ATM’lerinden, İnternet Şubeden veya 0850 220 00 00 Müşteri Hizmetlerini arayarak ve son olarak kartınızın son 6 hanesi, annenizin kızlık soyadının son 2 harfi veya doğum yerinizi, kartınızın arkasındaki 3 haneli güvenlik kodu bilgilerinizi ekleyip 4757’e SMS göndererek de SMS aracılığıyla şifre alabilirsiniz.
Ziraat Bankası Şifremi Nasıl Sıfırlarım?
Ziraat bankası kart şifrenizi sıfırlamak için 5 seçenek vardır. Bu seçenekler: Ziraat ATM’de, İnternet Şubesi, Ziraat Mobil, Bankkart Mobil uygulaması ve 0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezidir.
Ziraat Bankası ATM’si: Şayet internet bankacılığınız yok ancak kartınızın doğru şifresini hatırlıyor ve kartınız bloke olmadıysa ATM yolu kendini gösterir. Öncelikli olarak kart normal şekilde ATM’ye takılır ve şifre girilir. Ardından ana menüde “bakiye –bilgi -şifre” yazan sekmeyi seçiyoruz. Ardından “şifre değiştirme” sekmesi seçilerek “devam” butonuna basıp ilk olarak “mevcut şifre” yi ve ardından “belirleyeceğiniz şifre” yi girip onaylamanız yeterlidir.
İnternet Şubesi: Google arama motoruna “Ziraat İnternet Şubesi” yazmanız halinde ilk çıkan link ile https://bireysel.ziraatbank.com.tr/Transactions/Login/FirstLogin.aspx?ReturnUrl=%2f adresine yönlendirileceksiniz. Bu adres üzerinden internet bankacılığı şifrenizi girip “şifremi unuttum” sekmesinden yeniden şifre almalısınız.
Ziraat Mobil: Telefonunuza indirdiğiniz Ziraat mobil uygulaması da internet şube ile aynıdır. Tek farkları giriş biçimleri farklıdır. Yine bu uygulama üzerinden “kartlarım” sekmesinden banka kartı veya kredi kartını seçip ardından “kart ayarları” ve şifremi belirleme” sekmesine tıklayıp gerekli işlemleri yaptığınız sürece kendinize yeni işlem belirleyebilirsiniz.
Bankkart Mobil uygulaması: Bankkart mobil uygulaması aslında internet şube ve Ziraat mobilden farklıdır. Bu uygulamada size özel fırsatlar, kartınıza dair daha detay durumlar yer alır. Ancak telefonunuza indirdiğiniz bu uygulamaya da internet bankacılığı şifreniz ile giriş yapabilirsiniz. Burada da “şifremi unuttum” sekmesine giriş yapıp gerekli işlemleri yapmanız halinde yeni şifre alarak eski şifrenizi sıfırlarsınız.
NOT: Eğer Bankkart’ınızın kredi kartı uygulaması da açık ve kullanıyorsanız ve mobil veya müşteri hizmetleri yoluyla şifre belirlenmesi halinde şu iki aşamaya dikkat edilmelidir:
- Kartınızı öncelikle Ziraat ATM’sine takarak önceden oluşturduğunuz şifre ile giriş yapmalısınız
- Her iki uygulamanın şifresini de ortak hale getirmelisiniz
0850 258 00 00 Müşteri İletişim Merkezi: Yine yukarıda da belirttiğimiz üzere müşteri hizmetleri aracılığı ile de şifre sıfırlanıp yeni şifre belirlenebilir. Şayet internet bankacılığınız yok ve kartınızın banka kartı bloke olduysa müşteri hizmetleri geriye kalan en pratik çözüm yolu oluyor.Bu konuda müşteri hizmetlisine ilk önce kart şifrenizi değiştirmek istediğinizi belirtmelisiniz. Müşteri temsilcisi size kimliğinizi doğrulamak amacıyla birkaç güvenlik sorusu soracaktır. Ardından şifre değiştirme işleminizi halledebilirsiniz.
Ziraat Bankası Şifresi Sıfırlama Sırasındaki İşlemler Neler?
Internet şube üzerinden yapacağınız şifre belirlemelerde sizden öncelikli olarak TC kimlik numaranızı ve ardından da bankaya kayıtlı olan telefon numaranızı ister. Ardından sizden birtakım güvenlik bilgileri ister. Örneğin annenizin kızlık soyadının 5. harfi nedir gibi sorulardır bunlar. Devamında telefonunuza şifre belirleme başvurusu yapanın siz olduğunuzdan emin olmak için bir doğrulama şifresi gelir. Bu şifreyi girmeniz halinde yeni şifrenizi belirleyebilirsiniz. Ardından şayet kredi kartı özelliğiniz de açıksa bunu ATM’ ye senkronize etmek adına ATM’ye eski şifrenizle giriş yapıp yeni belirleyeceğiniz şifre olarak da bu şifrenizi belirtmelisiniz.
Ziraat Bankası Kartımın Kaybolduğu Veya Çalındığı Hallerde Ne Yapmalıyım?
Bu tür haller çok kritiktir. Çünkü şayet kartınız kötü kişilerin eline geçerse bu durumdan faydalanmak isteyeceklerdir. Örneğin kartınızın temassız özelliği açıksa şifre bile yazmadan rahatça sizin yerinize harcama yapacaktır. Sizin yerinize satımı yasal olmayan veya şüpheli malzemelerden alıp hukuken başınızı çok büyük bir derde de sokabilir. Bu tür durumları engellemek adına kartınızın kaybolduğunu fark ettiğiniz andan itibaren en kısa süre içerisinde 444 00 00 numaralı Ziraat Bankası iletişim adresine veya 0850 220 00 00 numaralı Ziraat Bankası Müşteri İletişim Merkezi’nin telefonunu arayarak bu durumu bankanın bilgisi dahiline ettirmeniz gerekmektedir. Kartınızın çalındığını veya kaybolduğunu haber vermeniz halinde kartınız iptal edilecektir ve talep etmeniz halinde kayıtlı adresinize yeni kartınız gönderilecektir. Şayet bundan sonra eski kartınızı bulursanız bu kartı kırıp atmalısınız.
İlginizi çekebilecek konular